مهارت پژوهشگری
جستجو برای:
سبد خرید 0
  • مهارت پژوهشگری
  • مهارت‌ها
    • مهارت‌های پایه
      • تقویت مهارت‌ های پژوهشی
      • ایده پردازی پژوهشی
      • موضوع یابی
    • مهارت های فنی
      • سایت پژوهشی
    • مهارت‌های نرم
      • آداب مطالعه کتاب
      • اخلاق پژوهش
      • حدیث گرافی
      • انگیزشی
      • رسالت قلم
      • شخصیت شناسی
      • تقویت حافظه
      • رمز موفقیت
    • مهارت‌های نگارش علمی
      • ارجاع دهی
      • استخراج مقاله از پایان نامه
      • پارافریز
      • مراحل نویسندگی
      • تحدید موضوع
      • سرقت علمی
    • مهارت‌های جستجو و جمع‌آوری اطلاعات
      • روش تحقیق
    • مهارت‌های تحلیل و تفسیر داده‌ها
  • درباره ما
مهارت پژوهشگری
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
مهارت پژوهشگری
  • مهارت پژوهشگری
  • مهارت‌ها
    • مهارت‌های پایه
      • تقویت مهارت‌ های پژوهشی
      • ایده پردازی پژوهشی
      • موضوع یابی
    • مهارت های فنی
      • سایت پژوهشی
    • مهارت‌های نرم
      • آداب مطالعه کتاب
      • اخلاق پژوهش
      • حدیث گرافی
      • انگیزشی
      • رسالت قلم
      • شخصیت شناسی
      • تقویت حافظه
      • رمز موفقیت
    • مهارت‌های نگارش علمی
      • ارجاع دهی
      • استخراج مقاله از پایان نامه
      • پارافریز
      • مراحل نویسندگی
      • تحدید موضوع
      • سرقت علمی
    • مهارت‌های جستجو و جمع‌آوری اطلاعات
      • روش تحقیق
    • مهارت‌های تحلیل و تفسیر داده‌ها
  • درباره ما
شروع کنید

وبلاگ

مهارت پژوهشگری > مهارت‌ها > مهارت‌های نرم > اخلاق پژوهش > اخـلاق پـژوهش – شماره دوم

اخـلاق پـژوهش – شماره دوم

خرداد 31, 1403
ارسال شده توسط مدیر سایت
اخلاق پژوهش

اخـلاق پـژوهش _ ۲

پرهیز از موازی‌کاری:

یکی دیگر از مسائلی که در زمینه پژوهش باید رعایت کرد، پرهیز از کارهای موازی و تکراری است.

یک پژوهشگر موفق پس از کنار گذاشتن روحیه خودمحوری و پیش از انجام پژوهش، باید از دیگر مراکز علمی و پژوهشگران آگاهی کافی داشته باشد تا وقت خود را برای پژوهشی که دیگران انجام داده اند، هدر ندهد.

پژوهشگر باید این روحیه را در خود تقویت کند که اگر دید کسی یا مرکزی مشغول یک کار پژوهشی است و به‌درستی و با قصد صحیح هم کار می‌کند، با او همکاری کرده، به اندازه توان خود او را یاری کند، نه این که فوراً دست‌به کار شود و همان پژوهش را جداگانه انجام دهد….

 

برگرفته از کتاب «درباره پژوهش»/ آیت‌اللّه محمدتقی مصباح یزدی، تدوین و نگارش: جواد عابدینی

#اخلاق_پژوهش
#پژوهش

@pajohesh_esfahan

برچسب ها: اخلاق پژوهش
قبلی اخـلاق پـژوهش - شماره اول
بعدی اخـلاق پـژوهش - شماره سوم

پست های مرتبط

وقتی در حال نگارش پایان نامه یا مقاله ای هستید و داخل متن‌تون از آثار دیگه نقل قول مستقیم یا غیر مستقیم دارید باید حتما رفرنس دهی کنید تا متهم به سرقت علمی نشید.

شهریور 26, 1403

نقل قول؛ مستقیم یا غیر مستقیم؟!

صدیقه کاویانی
ادامه مطلب
وقتی در حال نگارش پایان نامه یا مقاله ای هستید و داخل متن‌تون از آثار دیگه نقل قول مستقیم یا غیر مستقیم دارید باید حتما رفرنس دهی کنید تا متهم به سرقت علمی نشید.

خرداد 31, 1403

نقل قول؛ مستقیم یا غیرمستقیم؟!

مدیر سایت
ادامه مطلب

خرداد 31, 1403

اخـلاق پـژوهش – شماره هفتم

مدیر سایت
ادامه مطلب

خرداد 31, 1403

اخلاق پژوهش

مدیر سایت
ادامه مطلب

خرداد 31, 1403

اخـلاق پـژوهش – شماره ششم

مدیر سایت
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • اعتبارسنجی منابع تحقیق
  • شش راهکار کاربردی برای افزایش تمرکز در پژوهش
  • خلاصه نویسی چیه و چه کاربردی داره؟
  • شناسایی خلأهای پژوهشی
  • ترفندهای نوشتن یه پاراگراف خوب؛ 3
دسته‌ها
  • مهارت‌ها
    • مهارت های فنی
      • سایت پژوهشی
      • نرم افزار
    • مهارت‌های پایه
      • افزایش تمرکز
      • ایده پردازی پژوهشی
      • تقویت مهارت‌ های پژوهشی
      • شناسایی خلأهای پژوهشی
      • موضوع یابی
    • مهارت‌های تحلیل و تفسیر داده‌ها
      • تجزیه و تحلیل داده ها
    • مهارت‌های جستجو و جمع‌آوری اطلاعات
      • اعتبارسنجی منابع تحقیق
      • روش تحقیق
    • مهارت‌های نرم
      • آداب مطالعه کتاب
      • اخلاق پژوهش
      • انگیزشی
      • برشی از یک کتاب
      • تقویت حافظه
      • حدیث گرافی
      • رسالت قلم
      • رمز موفقیت
      • شخصیت شناسی
      • مسابقه
    • مهارت‌های نگارش علمی
      • ارجاع دهی
      • استخراج مقاله از پایان نامه
      • پارافریز
      • پاراگراف نویسی
      • تحدید موضوع
      • خلاصه نویسی
      • سرقت علمی
      • فیش برداری
      • مراحل نویسندگی
تمامی حقوق برای پایگاه مهارت پژوهشگری محفوظ است.